همشهری آنلاین: نماز جمعه 25مرداد تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد خاتمی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز آزادی اسرای ایرانی در بند رژیم صدام و همچنین جشن‌های نیمه شعبان اظهار داشت: امیدواریم همان گونه که مراسم عاشورای ما هر سالش از سال قبل باشکوه‌تر برگزار می شود، جشن نیمه شعبان نیز از سال قبل باشکوه تر برگزار شود، زیرا مانور ولایت و شیفتگان اهل بیت است.

وی با تاکید بر این‌که جشن ها را در خور شان آنها برگزار کنیم، تصریح کرد : برخی شادی را با ابتذال یکی می‌گیرند، پخش موسیقی حرام در جشن‌های نیمه شعبان در خور این جشن‌ها نیست و رفتاری گناه آلود و صد در صد خلاف نظر آقا امام زمان (عج) است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین توصیه کرد : سعی کنیم در کنار آذین بندی‌های باشکوه و توزیع شکلات و شیرینی که باید باشد به غنای محتوایی جشن‌های نیمه شعبان از جمله سخنرانی و مداحی مفید نیز بپردازیم.

خاتمی با تاکید بر این‌که نباید اعتقاد را سست طرح کنیم و به خراب گره بزنیم، افزود: باید مراقب شیادهایی باشیم که با بیان دروغین ارتباط با امام زمان(عج) با اعتقادات بازی می‌کنند. برخی با این کار مردم را به سخره می گیرند و برخی سوء ا ستفاده مالی می‌کنند و مردم باید مراقب این شیادها باشند.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا در عصر غیبت ملاقات با امام زمان(عج) ممکن است؟ گفت: این یک بحث کلامی است، برخی از علما آن را غیر ممکن و برخی ممکن می دانند، اما اصل امکان ملاقات و این که بزرگانی از علمای ما که در قله فضیلت بودند ، شرفیاب آقا شده‌اند، جای انکار ندارد.

خاتمی تصریح کرد: کسانی که شرفیاب می شوند، پاک ترین و با تقوا ترین هستند و هر بیسر و پایی توفیق شرفیاب شدن آقا را ندارد، ضمن آنکه کسانی که شرفیاب می شوند، تا زنده هستند نمی‌گویند واگر تصادفا کسی فهمید به او می گویند که نگویند هم چنین ملاقات یک طرفه است و هر زمان که امام زمان(عج) خواست حاصل می شود، بنابراین تردید نکنید که کسانی که دکان باز می کنند، قطعا شیاد هستند.

وی تاکید کرد: صدا و سیمای ما هم باید کار بیشتری انجام دهد و بخش هایی از این مساله هم این چنین است که باید مسوولان امنیتی دقت داشته باشند.

خاتمی در بخش دیگری از اظهاراتش به طرح این سوال که در شرایط کنونی کشور آیا جا دارد که برخی از مسوولان اجرایی بگویند با مردم اسرائیل دوست هستیم؟ پرداخت و گفت: مردم آمریکا برترین افراد در عرصه ارتباطات عمومی هستند؟! اصلا این سخن، سخن نادرستی است، ملتی به نام ملت اسرائیل نمی شناسیم و فقط و فقط ملت فلسطین است.

وی افزود: هم چنین این مردم اسرائیل هستند که آتش بیار معرکه دولت شان هستند، همه مردم اسرائیل هر وقت جنگ شد موظف هستند که دولت را کمک کند حال این چه حرفی است که بگوییم ما با مردم اسرائیل دوست هستیم، ابدا ملت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و با مردم اسرائیل دوست نیستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به این که این حرف بازتاب نادرست بین المللی داشته، گوینده این سخن باید به سرعت حرف خود را پس بگیرد و از ملت بزرگ ایران به خاطر این موضع گیری نا به جایش عذرخواهی کند، نه این که بگوید هزار بار می‌گویم، زیرا حرف خطا را هزار بار بگویی خطای هزار برابر است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد : نظام اسلامی سیاست‌اش روشن است و هیچ یک از آحاد این ملت رشید اجازه نمی دهند کسی برخلاف مبانی سیاست خارجی ترسیم شده از سوی امام (ره) و مقام معظم رهبری در جایگاه مسوولیتی سخن بگویند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد پیروزی افتخار آفرین حزب الله در جنگ 33 روزه علیه اسرائیل گفت: این جنگ معادلات را به کلی بر هم زد و کاری کرد که آمریکا و سران مستکبرش کلمه خاورمیانه بزرگ را از یاد بردند.

وی گفت: این پیروزی ایمان، اعتقاد، خون بر شمشیر و مکتب امام حسین(ع) بود در زمان جنگ 33 روزه رهبرحزب الله گفت که اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست تر است ، بنابراین این جنگ نشان داد دشمنان ملت ها در کاخ شیشه ای نشسته اند که با مقاومت و ایستادگی ملت ها به سرعت شکستنی هستند.

خاتمی افزود: دشمنان نمی توانند در برابر ملتی که سلاحشان الله اکبر، عاشورا و هیهات منه ذله است مقاومت کنند آنچنان که اسرائیل که به عنوان ارتش چهارم جهان محسوب می شد، این چنین در مقابل گروه شبه نظامی شکست خورد و اگر چشم عبرت بینی باشد باید عبرت بگیرد.

وی گفت: این عناصر پست که مرتبا ایران را تهدید می‌کنند، راه به جایی نمی برند، ملت ما به این تهدیدها عادت کرده‌اند، اما شما که در برابر یک گروه شبه نظامی نتوانستید مقاومت کنید چگونه می خواهید در ماقابل یک کشور قوی بایستید.

وی افزود: در جنگ 33 روزه اسرائیلی ها به مردمشان گفتند اگر بر اثر موشک های حزب الله شکل روانی پیدا کردید به این پزشک ها مراجعه کنید که مردم مراجعه کردند و می دیدند آن پزشک ها روانی تر از آنها هستند،‌ حالا می خواهید با ایران دست و پنجه نرم کنید.

وی ادامه داد: مطمئن باشید اگر حماقت کنید و دست از پا خطا کنید، برخورد ایران شما را دیوانه خواهد کرد.

آیت الله خاتمی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تقارن این ایام و میلاد امام عصر (عج) گفت: اعتقاد به مهدویت و منجی‌ای که در آخر زمان خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد می کند یک اعتقاد بین المللی است و اعتقاد به مهدودیت از اعتقادات بین المللی جهان اسلام است.

وی افزود: این اعتقاد، اعتقادی محکم و مستند است و علاوه بر دلایل عقلی آیات و روایات فراوان در این زمینه رسیده است به گونه ای که بیش از 250 آیه اشاره به امام زمان (عج) دارد.

کد خبر 60661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز